Internasjonalt pressearbeid

Visit Norway har en egen PR-avdeling som i all hovedsak jobber mot internasjonal presse. Vi jobber for å promotere egne kampanjer og fanesaker i prioriterte medier og markeder, og har fokus på hele Norge, hele året.
Freelance journalist and photographer Katrine Sørgård (based in Oslo) on the Træna islands.
© Christine Baglo / Visitnorway.com

Vårt PR-arbeid består av innsalg til anerkjente medier for å få redaksjonell omtale i print og på nett. Vi koordinerer og støtter individuelle- og gruppepresseturer på temaer som er strategisk viktige for landelsselskaper og bedrifter i Norge, og som er knyttet til øvrig kampanjearbeid i Visit Norway.

I tillegg arrangerer vi egne presseaktiviteter og -arrangement, skriver pressemeldinger og nyhetsbrev samt deltar der vi kan for å bygge kunnskap og nettverk blant våre mange samarbeidspartnere.

Vi har kontor i Oslo og er to personer i avdelingen. Det betyr at vi har stort fokus på å jobbe mest mulig effektivt med de ressursene vi har, slik at vi best mulig promoterer det som er viktigst for næringen i de ulike regionene våre.

Gjennom et proaktivt PR-arbeid oppnår vi økt kunnskap om Norge som et attraktivt reisemål, som tilbyr spennende aktiviteter, kultur-, kunst- og matopplevelser i vakker natur. Det gir oss også mulighet til å promotere norske byer og lokalsamfunn i drivende utvikling.

Kontaktpersoner for internasjonal presse

Nina KjønigsenPR-ansvarlig Reiseliv
Vetle Gjevestad AgledahlInternasjonal PR-rådgiver Reiseliv

Kontaktperson for norsk presse

Siri-Ann RoskaSeniorrådgiver