Small Guides

Alpinkampanje med våre minste guider fortsetter å levere
Kids taking a break from skiing. Barn i slalåmbakken, de har pause og drikker kakao.
© Fredrik Myhre

Alpinkampanjen «Small Guides to Big Adventures» har tatt i bruk våre minste alpinister som guider i bakken. Filmene som ble rullet ut mot internasjonale nærmarkeder under september og oktober rettet seg spesielt mot aktive barnefamilier.

Kampanjen «Small Guides» hadde som mål å posisjonere Norge som et foretrukket reisemål for alpinferier under den kommende skisesongen. Kampanjen rettet seg spesielt mot barnefamilier i våre prioriterte internasjonale markeder, og det norske skiproduktet med de fantastiske mulighetene som norske skidestinasjoner byr på presenteres gjennom øynene på tre sjarmerende, små skiinstruktører – «small guides» – i deres egen «Mini Masterclass».

Flere videoeksempler fra kampanjen

Treffe hjertene til barnefamiliene

Konseptet bak denne satsningen ble utviklet sammen med de største alpindestinasjonene i Norge og hadde som formål å treffe barnefamilier i våre viktigste markeder. Gjennom flere “instruksjonsvideoer” tilpasset digitale kanaler, kunne de unge skiekspertene både argumentere og demonstrere for seerne hvor fantastisk bra tilrettelagt de norske anleggene er for nettopp barnefamilier. Kampanjen har også blitt rullet ut tidligere, senest i 2021/22-sesongen. Men de siste resultatene viser at kampanjen fortsatt leverer.

Kampanjefakta

Periode: Uke 38-43, 2024

Motivasjonssegmenter: Barnefamilier fra Nord-Europa, Energy og Sharing & Caring

Markeder: Tyskland, Storbritannia, Nederland, Sverige og Danmark

Satsingsområde: Aktivitetsturisme

Kort om resultatene

Kampanjeinnholdet ble tatt veldig godt imot på YouTube, hvor det presterte på eller bedre enn bransjebenchmark i fire av fem markeder og filmene ble sett 1,9 millioner ganger. I neste fase skilte Sverige seg positivt ut med 79 % flere klikk enn forventet inn til landingssiden. Men den kanalen som fungerte aller best sett opp mot forventningene, det var videobanner, hvor alle markedene leverte langt over forventning og filmene ble sett ytterligere 1,8 millioner ganger.

Visninger: 18,8 millioner
TrueViews/ThruPlays: 2,5 millioner
Klikk, likes, kommentarer og delinger: 122.000
Summert rekkevidde: 5,8 millioner