KommunikasjonsLøftet
Sammen om ansvarlig markedsføring av Norge
Innovasjon Norge har, i samarbeid med Bærekraftsnettverket (NDBR), utviklet KommunikasjonsLøftet — et sett med nasjonale retningslinjer for ansvarlig markedsføring. Målet er å spre besøkene, styrke helårsreisemål og bidra til bærekraftig reiselivsutvikling over hele landet.
En helhetlig og samordnet kommunikasjon og profilering av lokalsamfunnene våre er viktig for å utvikle bygder og byer over hele landet som er gode å bo i, besøke – og ta vare på for fremtiden. Dette handler blant annet om å styrke lokal verdiskaping, løfte frem det unike ved hvert sted og bidra til ansvarlig ferdsel. Når vi står samlet og snakker med én stemme, blir budskapet sterkere.
Bli med du også
KommunikasjonsLøftet er en felles nasjonal retning for hvordan vi formidler norske reisemål og bygger merkevaren Norge. Destinasjoner, reiselivsbedrifter og samarbeidspartnere som er med på å synliggjøre norsk reiseliv, er hjertelig velkomne til å bli med. Ta i bruk prinsippene i din organisasjon og vis at du støtter initiativet ved å registrere deg her.
9 prinsipper for ansvarlig markedsføring i reiselivet
Vi skal kommunisere:
Vi har også laget utfyllende retningslinjer og tilleggspunkter til KommunikasjonsLøftet – ansvarlig kommunikasjon i praksis. Du finner dem her.