Ny kampanjefilm for det internasjonale forretningsmarkedet

Visit Norway og reklamebyrået Sølvrev går bokstavelig talt for den nakne sannheten i ny kampanjefilm for MICE- og B2B-markedet.
En naken mann står med rumpa til i en foss i Norge
© Leikny Havik

Når Visit Norway møter internasjonale kjøpere i MICE-markedet (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions), gjelder det å skille seg ut. I mange år har et bilde av en naken mann ute i naturen vært med på Visit Norways stand på messer over hele verden. Nå blir den nakne mannen levende i en promofilm rettet mot B2B-segmentet, og viser fram hva Norge har å tilby. Filmen skal brukes på messer, workshops og i kundemøter.

Vekke oppmerksomhet

– I møte med internasjonale kjøpere har vi svært begrenset tid til å sette Norge på kartet. Å ha en film som vekker oppmerksomhet og blir husket, er derfor et uvurderlig verktøy, sier Kari Anne Schwach, prosjektleder MICE i Innovasjon Norge Reiseliv.

Filmen "Norway Naturally" er utviklet i VisitNorways kreative miljø, før Sølvrev vant oppdraget om å foredle og produsere konseptet.

– Det er nok første gang vi har hatt en naken mann i foss som premiss i en produksjon. Da Visit Norway kom til oss med idéen, kunne vi ikke si nei. Prosessen har vært utrolig morsom, takket være både godt samarbeid og en lang rekke aktører som stilte opp, sier Mariann Lunde, kunderådgiver i Sølvrev.

Spennende opplevelser også for forretningsreisende

For Visit Norway handler det om å kommunisere annerledes i et marked der mye kan fremstå likt.

– B2B-kommunikasjon er ofte generisk, og man glemmer at folk bak jobbrollene også er mennesker. Vi ønsket å treffe mennesket bak jobben. Norge er vakkert, men vi er ikke bare et vakkert skall – vi har personlighet, glimt i øyet og mange spennende opplevelser å by på. Det mener jeg denne filmen klarer å vise, sier Jon Erik Skaret, kreativ leder i Visit Norway.

Natur + kultur

Produksjonen ble spilt inn på tre ulike steder i Norge, med fokus på både natur og kultur.

– Den største utfordringen var å finne en foss som var trygg – og ikke minst å få skuespiller Elias Blichfeldt Mørch til å stå i isvann tidlig på våren. Han tok det på strak arm, noe som var helt avgjørende for resultatet, sier regissør William Glandberger.

Kontakt

Jon Erik SkaretKreativ leder