Markedsgruppe for reiseliv

Ekspertgruppe innenfor reiselivsmarkedsføring
Markedsgruppen skal fungere som en ekspertgruppe som skal sparre om taktiske muligheter med markedsavdelingen i Innovasjon Norge innen markedsføringsfaget og diskutere hvordan vi kan skape mest mulig effekt med de ressursene vi har til rådighet.
Tverrfaglig kompetanse
Deltakerne i markedsgruppen har forskjellige perspektiver, bakgrunner og spesialkompetanse innenfor markedsføring. Alle i markedsgruppen har fått flagget på brystet, og skal bidra til at Innovasjon Norge leverer best mulig på oppdraget fra Nærings- og fiskeridepartementet (NFD) og Landbruks- og matdepartementet (LMD), samt bidra til at reiselivsnæringen når målene i Nasjonal reiselivsstrategi 2030. Det betyr at ekspertene ikke representerer arbeidsgiver, reisemål eller region i dette arbeidet, men er med i markedsgruppa på bakgrunn av sin markedsføringsfaglige kompetanse.
Dette er ekspertene

Markedsgruppen er en sentral del av samarbeidsmodellen og vil møtes to ganger i året (én gang om høsten og én gang om våren):
Årshjul for markedsaktiviteter
Fokus høst:
Om høsten gjennomgås oppdrag, budsjettrammer og behov fra næringen. Kommende års satsinger og måloppnåelse blir drøftet, samt suksesskriterier for aktivitetene. Utkast til årshjul diskuteres, inkludert kampanjer og store aktiviteter.
Fokus vår:
Om våren gjennomgås nytt oppdragsbrev fra Nærings- og fiskeridepartementet (NFD), der man vurderer mål, justerer planer i henhold til budsjett og oppdrag hvis dette er nødvendig. I tillegg startes prosessen for neste års plan og langsiktige satsinger.
